Intelektualne (kognitivne) vještine:
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
- definirati, prepoznati i opisati strukturu financijskog prava i njegovih pojedinih sastavnica;
- definirati, grupirati i imenovati obilježja pojedinih javnih prihoda; opisati genezu nastanka pojedinih javnih prihoda;
- identificirati grupirati, objasniti i sažeti sadržaj teorijskih načela na kojima se zasnivaju pojedini javni prihodi;
- definirati, prepoznati i sažeti najznačajnije fenomene i probleme suvremenog financijskog prava;
- prepoznati i definirati ključne elemente pojedinih poreznih oblika (npr. poreza na dohodak; poreza na dobit, poreza na dodanu vrijednost) na teorijskoj i praktičnoj razini;
- prepoznati, identificirati i objasniti pojedine opće poreznopravne i postupovne institute;
- opisati sustav i modele financiranja socijalnog osiguranja;
- objasniti pojam javnog zajma;
- grupirati vrste javnog zajma;
- objasniti pojam i načela financijskog izravnanja;
- grupirati i opisati izvore prihoda pojedinih razina vlasti;
- definirati pojam i vrste javnih rashoda;
- definirati i prepoznati vrste javnih dobara;
- definirati pojam proračuna, proračusnkog ciklusa izdvojiti obilježja i načela proračuna i proračunskog prava;
- definirati fiskalne instrumente i prepoznati ciljeve fiskalne politike.
PRIMJENA
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
- demonstrirati i skicirati strukturu financijskog prava;
- razumjeti podjelu javnih prihoda i vezu između vrste javnog prihoda i javne potrebe;
- izabrati pojedini javni prihod za financiranje određene vrste javne potrebe;
- skicirati osnovna obilježja pojedinih javnih prihoda;
- demonstrirati teorijska načela na kojima se zasnivaju pojedini javnih prihodi te ilustrirati važnost i utjecaj pojedinih načela na pojedina praktična normativna rješenja;
- interpretirati važnost pojedinih fenomena suvreemnog financijskog prava
- primijeniti i koristiti teorijska i praktična znanja o ključnim elementima pojedinih poreznih oblika;
- skicirati financiranje sustava socijalnog osiguranja;
- razumjeti strukturu i elemente postupaka i instituta u provedbi oporezivanja; prepoznati pojedine postupke u provedbi oporezivanja;
- skicirati strukturu pojedinih poreznopravnih postupaka i instituta.
- razumjeti i koristiti teoriju javnih dobara;
- razumjeti mjesto, ulogu i važnost proračuna u sustavu financiranja javnih potreba;
- razumjeti i skicirati vrste javnih dobara;
- izabrati fiskalni instrument ovisno o željenim učincima.
ANALIZA
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
- analizirati položaj financijskog prava u hrvatskom pravnom sustavu;
- razlikovati i kategorizirati javne prihode; analizirati mjesto i ulogu pojedinog javnog prihoda u sustavu javnih prihoda;
- analizirati i povezati sadržaj pojedinih teorijskih načela oporezivanja;
- povezati i usporediti teorijske postavke pojedinih poreznih oblika i normativna rješenja u Republici Hrvatskoj;
- provjeriti sukladnost hrvatskih normativnih rješenja s teorijskim preporukama;
- izračunati visinu porezne obveze;
- analizirati temeljna porezno- postupovna načela;
- analizirati i kategorizirati uvjete za primjenu pojedinih poreznopravnih instituta;
- usporediti strukturne elemente pojedinih postupaka i instituta;
- razlikovati javna dobra;
- kategorizirati proračunske razine i instrumente financiranja javnih potreba;
- kategorizirati javna dobra;
- razlikovati proračun od ostalih instrumenata financiranja javnih potreba;
- analizirati proračunske dokumente na prihodovnoj i rashodovnoj strani;
- kategorizirati fiskalne instrumente.
SINTEZA
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
Praktične i generičke vještine:
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
- primijeniti i prezentirati ishode učenja u svakodnevnom radu;
- samostalno i/ili kao član tima odgovorno se suočavati i rješavati svakodnevne radne zadatke;
- argumentirano iznijeti i objasniti svoja mišljenja i prijedloge;
- razvijati suradničke i komunikacijske vještine;
- povećati sposbnost praćenja i razumijevanja pojedinih medijskih izvještaja tematski vezanih uz područje;
- procjenjivati i promišljati o potrebama i mogućnostima daljeg usavršavanja i cjeloživotnog učenja.
Povezivanje ishoda učenja i provjere znanja:
- kolokvij iz vježbi (rješevanje problemskih zadataka).