|
|
Naziv predmeta: |
Poredbeno ustavno pravo država članica Europske unije
|
Nositelj predmeta |
Prof.dr.sc.Branko Smerdel
|
Predavači |
Prof.dr.sc. Biljana Kostadinov Prof.dr.sc. Robert Podolnjak Doc.dr.sc. Đorđe Gardašević
|
Status predmeta
|
Predmet smjera – izborni |
Broj nastavnih sati
|
24 |
Broj ECTS bodova
|
6 |
Okvirni sadržaj predmeta |
|
Opća i specifična znanja i vještine |
Opća znanja:
Analitička i generička znanja, sposobnosti i vještine
|
Oblici provođenja nastave i način provjere znanja |
Interaktivna nastava: predavanja, seminarski rad, analiza odluka ustavnih i europskih sudova Mentorsko vođenje istraživačkog rada studenata usmjereno na objavljivanje znanstvenih radova Sudjelovanje studenata u znanstvenim projektima Katedre za Ustavno pravo i interdisciplinarnim projektima Fakulteta
Usmeni ispit.
Osim obvezne, student bira dodatnu ispitnu literaturu u dogovoru s voditeljem predmeta.
|
OSNOVNA LITERATURA |
Branko Smerdel: Ustavno pravo europske Hrvatske, Narodne novine, Zagreb 2013.
Branko Smerdel: O ustavima i ljudima. Uvod u ustavnopravnu kazuistiku, Novi informator, Zagreb 2011.
Leonard Beselink, Paul Bovend Eert, Hasko Broeksteeg, Roel de Lange, Wim Voermans (eds.): Constitutional Law of the EU Member States, Kluwer, 2014.
Branko Smerdel, Đorđe Gardašević (urednici): Izgradnja demokratskih ustavnih institucija u razvojnoj perspektivi, izabrani radovi istraživačkog projekta, Hrvatska udruga za ustavno pravo, Zagreb, 2011.
|
Okvirni literature koja se preporučuje kao DOPUNSKA
Popis nije konačan. Nastavnici će studente uputiti na novije radove, od kojih je veći dio na raspolaganju u repozitorijima na Web stranici Katedre za ustavno pravo |
Thomas Fleiner, Lidija R. Basta Fleiner: Constitutional Democracy in a Multicultural and Globalised World, 3rd ed., Springer, 2009.
Lidija R. Basta Fleiner & Tanasije Marinković (eds.): Key Developments in Constitutionalism and Constitutional Law, Eleven INternaational Publishing, Den Haag, 2014.
Vicki C. Jackson-Mark Tushnet (eds.): Comparative Constitutional Law, Foundation Press, New York 2000.
Andrew Reynolds (ed.): The Architecture of Democracy, Oxford 2002. Alec Stone Sweet: Governing With Judges. Constitutional politics in Europe, Oxford University Press, 2000.
Givovani Sartori: Comparative Constitutional Engeneering, Cambridge, 1996.
Randy E. Barnett: The Structure of Liberty. Justice and the Rule of Law, Oxford 1998.
Michael Gallagher, Michael Lever, Peter Mair: Representative Government in Modern Europe, McGraw-Hill, 3rd ed., New York 2002.
Yves Meny, Politique comparee, Montchrestien, 5e editon 1996.
Yves Meny(with Andrew Knapp): Government and Politics in Western Europe, Oxford University Press, 2nd edition, 1993.
Gregory S. Mahler: Comparative Politics. An Institutional and Cross-National Approach, Prentice Hall, New Jersey , 2nd ed. 1995 Jean Blondel: Comparative Government, 2nd. Ed., London 1995. Jurg Steiner: European Democracies, Longman, New York 1998.
Koen Lenaerts nad Piet Van Nuffel (Editor Robert Bray): Constitutional law of the European Union, Sweet and Maxwell, London 1999.
European Convention on Human Rights, Collected Texts, Council of Europe Press, Strasbourg 2006.
Mark Janis, Richard Kay amd Anthony Bradley: European Human Rights Law, Clarendon Press, Oxford, 1996.
Juan J. Linz: Problems of Democratic Transition and Consolidation, The John Hopkins University Press, Baltimore 1996.
Gerhard Robbers (ed.): Encyclopedia of World Constitutions, I-III, Facts on File, New York 2007.
Vincent Ostrom: Politička teorija složene republike, Informator, Zagreb, 1989. Smerdel, Branko: Kriza Ustavnog suda: narav pogibelji i znanstveni odgovor - Prijedlog ustavno utemeljenog rješenja obnove Ustavnog suda Republike Hrvatske. // Hrvatska pravna revija. 16 (2016) , 3; 1-17.
Smerdel, Branko. Promjena vlasti i izgledi ustavne vladavine // Hrvatska - kako dalje : zadanosti i mogućnosti / Kregar, Josip ; Puljiz, Vlado ; Ravlić, Slaven (ur.). Zagreb : Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu i Centar za demokraciju i pravo, 2004.
Smerdel, Branko. Konvencija o budućnosti Europe: pokušaj prethodne prosudbe rezultata, Zbornik PFZ, 3-4 (2003).
Smerdel, Branko: Ustavna osnova prava javnosti na informaciju, Informator, LV, 5527 (2007).
Smerdel, Branko: Regulatorne agencije, Informator, LIV, 5432, 1-3 (2006).
B. Smerdel: Nove demokracije, konstitucionalizam i organizacija vlasti, Zakonitost, 1993., br. 3.
B. Smerdel: Konstitucionalizam i promjena vlasti, Zbornik PFZ, 50 (2000), 1-2, str.5-30.
B. Smerdel: Hrvatski pravni sustav i ustavno načelo vladavine prava, Zbornik PFZ, 51 (2001), 6, str.1149-1162.
S. Sokol, Polupredsjednički sustav i parlamentarizam, Politička misao, Zagreb 1992.
Kostadinov Biljana, Ustavni identitet // Dvadeseta obljetnica Ustava Republike Hrvatske / Bačić, Arsen (ur.).
Robert Podolnjak: Stvaranje Europskog ustava kao "kvaziustavni trenutak", Zbornik Pravnog fakulteta u Zagrebu, Vol. 55, 6/2005 Robert Podolnjak: Neposredan izbor (grado)načelnika i župana: Europska iskustva i hrvatski izazov, Stanek, Varaždin, 2005 Robert Podolnjak: Hrvatsko članstvo u EU i ustavne opcije europske budućnosti, Zbornik Pravnog fakulteta u Zagrebu, Vol. 56, 5/2006 Robert Podolnjak: Dvije ustavne konvencije: sličnosti i razlike između Philadelphije i Bruxellesa, Zbornik Pravnog fakulteta u Zagrebu, Vol. 53, 5/2003 Jurgen Hartman: Politički sustavi Velike Britanije, Francuske i SAD, Politička kultura, Zagreb 2007.
Arsen Bačić: Hrvatska i izazovi konstitucionalizma, Književni krug, Split 2001.
Arsen Bačić-Petar Bačić: Legislature i parlamentarizam, PF Split, 2007.
Dieter Nohlen: Izborno pravo i stranački sustav, Školska knjiga, Zagreb 1992.
|
|||||||||||||
Način praćenja kvalitete i uspješnosti predmeta |
U fazi pripreme nastavnog programa, kvaliteta se prati kroz usporedbu sa sličnim programima koji se izvode na uglednim europskim fakultetima (benchmarking).
U fazi izvedbe nastavnog programa kvaliteta se kontrolira praćenjem pohađanja nastave, te praćenjem reakcije studenata. Studenti se u svakom trenutku mogu obratiti nastavniku osobno ili putem elektronske pošte.
Nakon izvedbe nastavnog programa kvaliteta se kontrolira praćenjem rezultata ispita, anketom i kontaktom sa studentima nakon stjecanja diplome. Pri praćenju rezultata ispita gleda se jesu li studenti usvojili znanja i vještine koje se stječu predmetom. Nadalje, nakon izvedbe programa studente se anketira o kvaliteti izvođenja nastave. Rezultati ankete uzimaju se u obzir pri izmjenama nastavnog programa i metoda izvođenja nastave. |