Intelektualne (kognitivne) vještine:
A.a. Znanje i razumijevanje
Nakon uspješno savladanog predmeta, student će moći:
- Razumjeti, definirati i opisati glavne društvene procese koji utječu na decentralizaciju: globalizaciju, europeizaciju, regionalizaciju i urbanizaciju.
- Definirati pojam decentralizacije te identificirati različite tipove decentralizacije.
- Opisati tijek procesa decentralizacije od identifikacije ključnih aktera, definiranja plana i programa do provedbe i praćenja procesa decentralizacije.
- Identificirati rubne uvjete koji utječu na politiku decentralizacije.
- Grupirati srodne upravne resore u kojima se javljaju isti ili slični izazovi u pogledu procesa decentralizacije.
A. b. Primjena
Nakon uspješno savladanog predmeta, student će moći:
- Interpretirati kako suvremeni društveni procesu poput globalizacije, europeizacije, regionalizacije i urbanizacije utječu na decentralizaciju.
- Izabrati upravna područja u kojima je prikladno provesti proces decentralizacije.
- Skicirati strategiju decentralizacije u određenom upravnom području
- Demonstrirati na primjeru nekog upravnog područja kako provesti proces decentralizacije.
- Primijeniti iskustva iz komparativnih upravnih tradicija na proces decentralizaciju u Hrvatskoj.
A.c. Analiza
Nakon uspješno savladanog predmeta, student će moći:
- Analizirati decentralizacijske politike u odabranim komparativnim upravnim sustavima.
- Razlikovati tipove i pristupe decentralizaciji i te uloge koje različiti akteri imaju u tom procesu.
- Analizirati politiku decentralizacije te ulogu različitih jedinica teritorijalne samouprave te drugih relevantnih aktera u tom procesu.
- Prikazati proces i probleme decentralizacije u jednom odabranom upravnom području.
- Kategorizirati rubne uvjete procesa decentralizacije s obzirom na njihov utjecaj na taj proces.
A.d. Sinteza
Nakon uspješno savladanog predmeta, student će moći:
- Izraditi i predložiti plan decentralizacije sa jasno utvrđenom vremenskom dinamikom i upravnim resorima u kojima se decentralizacija treba provesti.
- Predložiti mjere za jačanje kapaciteta jedinica teritorijalne samouprave i drugih relevantnih aktera za sudjelovanje u procesu decentralizacije.
- Osmisliti i pripremiti plan praćenja, nadzora i usmjeravanja procesa decentralizacije u odabranim upravnim područjima.
- Formulirati istraživačka pitanja i provesti istraživanje uspješnosti procesa decentralizacije u odabranom upravnom području.
A.e. Vrednovanje (Evaluacija)
Nakon uspješno savladanog predmeta, student će moći:
- Ocijeniti tijek procesa decentralizacije u Hrvatskoj te preispitati različite faze tog procesa.
- Postaviti kratkoročne, srednjoročne i dugoročne prioritete procesa decentralizacije u Hrvatskoj.
- Usporediti proces decentralizacije u različitim upravnim područjima i u različitim upravnim tradicijama.
Preporučiti mjere za poboljšanje provedbe procesa decentralizacije Hrvatskoj.
Praktične i generičke vještine:
Nakon uspješno savladanog predmeta, student će moći:
- Jasno i razumljivo prezentirati usvojene ishode učenja.
- U kognitivnom smislu, student stječe znanje temeljnih pojmova potrebnih za aktivno sudjelovanje u procesu decentralizacije. Stječe uvid u relevantno europsko okružje koje se odnosi na najznačajnije društvene i upravne procese, pravne i upravne standarde te iskustva drugih zemalja.
- U praktičnom smislu, student usvaja vještine potrebne da se analizira i oblikuje politiku decentralizacije te da oblikuje kvalitetan program decentralizacije. Student će biti u stanju analizirati i pripremati konkretne decentralizacijske mjere, kao i argumentirano komunicirati probleme, ideje i rješenja stručnoj zajednici i odlučujućim tijelima.
Povezivanje ishoda učenja i provjere znanja:
Znanje se provjerava na seminaru i na usmenom ispitu.
1. Seminar
Seminar je oblik grupnog rada na kojem studenti uz vodstvo nastavnika detaljnije obrađuju određenu nastavnu cjelinu s fokusom na konkretne probleme iz upravne prakse. Pola nastavnih sati predviđeno je za rad na seminaru na kojem će studenti samostalno rješavati konkretne zadatke povezane s procesom decentralizacije.
2. Usmeni ispit
Usmeni ispit se sastoji se od reprodukcije stečenog znanja, njegovog razumijevanja i primjene na analizu procesa decentralizacije i temeljnih društvenih pojava koje utječu na taj proces. Od studenta se očekuje da se kritički osvrne na pristup i politiku decentralizacije u Hrvatskoj te da oblikuje prijedloga za unaprjeđenje tog procesa. Od studenta se također očekuje argumentirano iznošenje stavova o određenoj nastavnoj cjelini koja se obrađuje u sklopu kolegija (ishodi učenja A.a. do A.d.).