MJERE AFIRMATIVNE AKCIJE U POREDBENOM USTAVNOM PRAVU:
Mjere afirmativne akcije u poredbenom ustavnom pravu
Mjere afirmativne akcije u poredbenom ustavnom pravu
Studij: Građanskopravni - 9. semestar
Kaznenopravni - 9. semestar
Međunarodnopravni - 9. semestar
Pravo Europske unije - 9. semestar
Trgovačkopravni - 9. semestar
Ustavno-upravni - 9. semestar
Šifra: 218160
ECTS: 4.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Ana Horvat Vuković
Ispitni rokovi:
  • 10. 06. 2024.
  • 24. 06. 2024.
  • 08. 07. 2024.
  • 26. 08. 2024.
  • 09. 09. 2024.
Prijava ispita: Studomat
Osnovni podaci
Mjere afirmativne akcije u poredbenom ustavnom pravu Građanskopravni - 9. semestar
Kaznenopravni - 9. semestar
Međunarodnopravni - 9. semestar
Pravo Europske unije - 9. semestar
Trgovačkopravni - 9. semestar
Ustavno-upravni - 9. semestar
4.0 218160
Nositelj Konzultacije Lokacija
izv. prof. dr. sc. Ana Horvat Vuković

Konzultacije se održavaju ponedjeljkom od 10:30 sati, izuzev ispitnih tjedana i tokom kolektivnog godišnjeg odmora.

Za studentice i studente u radnom odnosu ili na druge načine spriječene prisustvovati konzultacijama u ovom terminu one se održavaju po dogovoru, uključujući i putem Google Meeta, Zooma, Teamsa i sl. platformi.

Trg Republike Hrvatske 3, soba 10
Literatura
George Gerapetritis; Affirmative Action Policies and Judicial Review Worldwide; Springer (2016), str. 199-249
Ana Horvat Vuković; Pravno uređenje pozitivne diskriminacije kroz poseban osvrt na primjer Indije; Hrvatska udruga za ustavno pravo (2013), str. 12-38, 78-94, 131-138, 165-175, 209-235
john a. powell, Stephen Menendian; Fisher v Texas: The Limits of Exhaustion and the Future of Race-Conscious University Admissions; 7 U. Mich. J.L. Reform (2013-2014) (2013), str
Joel Goldstein; Beyond Bakke: Grutter-Gratz and the Promise of Brown; 48 St. Louis U. L.J. 899 (2003), str
Limits of the Classic Method: Positive Action in the European Union After the New Equality Directives; Daniela Caruso; 44 Harvard International Law Journal 331 (2003), str
Kristina Ratković; Politika osiguravanja zastupljenosti pripadnika nacionalnih manjina u hrvatskoj državnoj upravi; 7 Hrvatska javna uprava 2 (2007), str
Margot Young; Unequal to the Task: 'Kapp'ing the Substantive Potential of Section 15; 50 Supreme Court Law Review (2010), str
Saras Jagwanth; Affirmative Action in a Transformative Context: The South African Experience; 36 Conn. L. Rev. 725 (2003), str
Christopher Ford; Challenges and Dilemmas of Racial and Ethnic Identity in U. S. and Post-Apartheid South African Affirmative Action; 43 UCLA Law Review (1996), str
Opis predmeta
Predmet studentima omogućava produbljivanje znanja o konceptu jednakosti u njegovoj supstantivnoj dimenziji ("realna", praktična jednakost), počevši od njegovog pravno-filozofskog utemeljenja u teorijama pravičnosti, preko varijeteta pojavnih oblika afirmativne akcije u poredbenom ustavnom pravu, do njihovog opravdanja i sudbenog nadzora. Raspravlja se o njihovim pojedinačnim učincima i prednostima/nedostacima.

Stečena znanja će studente upoznati i sa onim jurisdikcijama koje (ponegdje radikalno) odstupaju od formalne definicije "jednakosti" na način da supstantivnu jednakost ne definiraju tek kao "iznimku" od norme formalne jednakosti. Ti sustavi mjere afirmativne akcije definiraju kao ostvarenje ustavnog naloga pravičnosti i jednakosti, te one stoga ne moraju biti konstruirane usko i kao tek rijetko opravdane iznimke.
Ispitni rokovi
10. 06. 2024.
24. 06. 2024.
08. 07. 2024.
26. 08. 2024.
09. 09. 2024.